הלהיט של עולם התזונה

    עפר גדנקן No Comments on הלהיט של עולם התזונה
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שילובים, זה מה שהולך היום, שילובים" אמרה לי אחת הדמויות המובילות בעולם תוספי התזונה. "ברור," אמרתי, "שילוב נכון בין שני חומרים מוביל בסופו של יום להעצמה של ההשפעה של כל אחד מהם". למעשה, בחירה של החומרים השונים, בחירה של המינון הנכון של כל אחד מהם ויצירת פורמולציה נכונה של המשלב של שני החומרים יובילו למוצר מצוין שמנצל את התכונות הטובות של שני החומרים ומפחית את תופעות הלוואי האפשריות. זוהי למעשה הסינרגיסטיות של שני חומרים: סינרגיסטיות משמעה שהשילוב של שני דברים משמעותי יותר מכל אחד בנפרד.

    בעולם של היום שבו לספורטאי החובב ולמי שמגדיר עצמו כשוחר בריאות יש אלפי אפשרויות לתוספי תזונה חשוב להקפיד ולבחור מוצרים מאוזנים שמכילים שילוב ומינון של חומרים שמעיד שהושקעה בו מחשבה.

    בעבר, נהוג היה לחשוב שדלקת היא תהליך מחויב המציאות וחיובי בתהליכי הריפוי של הגוף בעוד שכיום אנו יודעים כי בחלק מהמקרים תהליכים דלקתיים הינם מזיקים. שמירה על איזון של המערכת החיסונית בגופנו ובתוך כך שמירה על מדדי דלקת מאוזנים היא נדבך חשוב בשמירה על בריאותנו.

    הטיפול בדלקת וכאב בעזרת תוספי תזונה הופך כיום לנפוץ יותר ויותר וכך השילוב בין מוצרים שונים במטרה להשיג סינרגיזם הופך לנפוץ יותר ויותר. שילוב מנצח הנו שימוש בתוסף תזונה משולב – אשר רכיב אחד שלו (אפלפין – רכיב פוטנתי של מיצוי שרף עץ הלבונה) פועל על קבוצת המדיאטורים הקרויה לויקוטריאנים ואילו הרכיב העיקרי השני (כורכומין – תמצית שורש הכורכום) פועל על קבוצת המדיאטורים השניה, הפרוסטגלנדינים. מסלול הלויקוטריאנים מחד, ומסלול הפרוסטגלנדינים מאידך הם שני המסלולים העיקריים לתיווך דלקת בגופנו. זהו שילוב מנצח שפועל נגד הדלקת בשני המישורים לעיל ומוביל, באופן טבעי, להפחתה בדלקת ובכאב .

    השימוש בתוסף תזונה שמכיל חומרים אנטי-דלקתיים מותווה בכל מצב של דלקת – ובכלל זאת בכאבי גב, כאבי שרירים, מצבי דלקת בגידים, מצבי דלקת במעבר גיד שריר וכן באנשים שמבצעים פעילות פיזית אינטנסיבית.

    כשמאפיינים תוסף תזונה נוגד דלקת ברור שחוב לראות שהושקעה בו חשיבה כששמיםכורכום במוצר חשוב לראות שמוסיפים פלפל רצוי ביופרין פטנטי בתוך המוצר כדי להגביר את הספיגה של הכורכומין כחומר פעיל. חשוב לשלב לפחות 500 מ"ג של כורכום כך שיחד עם השיפור בספיגה בעקבות השימוש בתמצית הפלפל סביר שיובילו למינון יעיל ונכון, השילוב עם חומר כדוגמת אפלפין המכיל את החומר מוגן הפטנט AKBA יכול להוביל לשינוי משמעותי במדדי הדלקת ולהפחתה בכאב.

    כיום, יותר ויותר אנשים מצטרפים למעגל הספורטאים. מספר הרצים והמנויים בחדרי הכושר בישראל הולך וגדל בשיעור של כ20% בשנה ומשערים שהוא עומד כיום על כחצי מיליון איש ואישה. זהו קהל גדול של אנשים ובהם אוכלוסיות עם צרכים ומאפיינים שונים. המשותף לכולם הוא החשש מפציעות וההתמודדות עם פציעות וכאב כאשר הן קורות. ייתכן מאוד שלתוספי תזונה נוגדי דלקת תפקיד חשוב בשמירה על כשירות לספורט לאורך זמן ובהתמודדות עם פציעות ספורט בהמשך…

    ד"ר אמיר אורון – מומחה בכיר לאורתופדיה וכירורגיה של היד ומוסמך ברפואת ספורט
    המחלקה לכירורגיה אורתופדית, מרכז רפואי קפלן, רחובות.



    0 תגובות